دولت آمریکا جایزه دستگیری ملکه ارزهای دیجیتال را به ۵ میلیون دلار افزایش داد

روژا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، ملقب به "ملکه ارزهای دیجیتال" و مغز متفکر کلاهبرداری پروژه وان‌

توسط مدیر سایت در 9 تیر 1403

روژا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، ملقب به "ملکه ارزهای دیجیتال" و مغز متفکر کلاهبرداری پروژه وان‌کوین، همچنان خار چشم نیروهای پلیس است. این هفته، وزارت خارجه ایالات متحده جایزه دستگیری او را به ۵ میلیون دلار افزایش داد. این آخرین اقدام برای تعقیب و گریز چند ساله‌ای است که توجه دنیای ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

دولت آمریکا جایزه دستگیری ملکه ارزهای دیجیتال را به ۵ میلیون دلار افزایش داد

روژا ایگناتووا (Ruja Ignatova)، ملقب به “ملکه ارزهای دیجیتال” و مغز متفکر کلاهبرداری پروژه وان‌کوین، همچنان خار چشم نیروهای پلیس است. این هفته، وزارت خارجه ایالات متحده جایزه دستگیری او را به ۵ میلیون دلار افزایش داد. این آخرین اقدام برای تعقیب و گریز چند ساله‌ای است که توجه دنیای ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

ملکه ارزهای دیجیتال

ایگناتووا، که به دلیل داشتن شخصیت جنجالی و وعده‌هایش درباره ارز دیجیتال انقلابی به “ملکه ارزهای دیجیتال” معروف شده بود، در سال ۲۰۱۷ درست قبل از اینکه به اتهام کلاهبرداری تحت پیگرد قرار گیرد، ناپدید شد. پروژه وان‌کوین که او هم‌بنیان‌گذارش بود، به سرمایه‌گذاران وعده سود های قابل توجهی را می‌داد. اما مقامات معتقدند که این پروژه چیزی جز یک طرح پانزی بسیار ماهرانه نبود که میلیاردها دلار از قربانیان بی‌خبر در سراسر جهان کلاهبرداری کرده است.

در این رابطه بخوانید‌ : زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز چیست؟ (DePIN)

تنگ‌تر شدن حلقه بر عوامل وان‌کوین

با وجود آنکه ایگناتووا توانسته از دست قانون فرار کند، اما بسیاری از همکاران او این شانس را نداشته‌اند. هم‌بنیان‌گذار او، کارل سباستین گرینوود (Karl Sebastian Greenwood)، اکنون در حال گذراندن محکومیت ۲۰ ساله خود است.

حتی برادر ایگناتووا، کنستانتین، پس از اعتراف به اتهامات پولشویی و کلاهبرداری، با مجازات زندان روبرو شد. ایرینا دیلکینسکا، رئیس سابق بخش انطباق وان‌کوین، نیز به‌تازگی به فهرست عوامل محکوم‌شده وان‌کوین پیوسته است.

ناپدید شدن ملکه ارزهای دیجیتال: یک معمای مافیایی؟

گمانه‌زنی‌ها و نظریه‌های توطئه زیادی درباره فرار ایگناتووا وجود دارد. به عقیده اف‌بی‌آی (FBI) او احتمالا جراحی پلاستیک کرده تا ظاهرش را تغییر دهد و احتمالاً از یک گذرنامه آلمانی استفاده می‌کند. برخی از محققان حتی معتقدند که ایگناتووا ممکن است به دست یک رئیس مافیای بلغاری که گفته می‌شود با او ارتباط داشته، به طرز فجیعی به قتل رسیده باشد.

تعقیب و گریز ادامه دارد

افزایش جایزه نشان‌دهنده تلاش مجدد مقامات برای به دام انداختن ایگناتووا و اجرای عدالت است. اف‌بی‌آی از همه افرادی که اطلاعاتی دارند می‌خواهد که با اطمینان از حفظ هویتشان، جلو بیایند و اطلاعات خود را ارائه دهند. شبکه‌های اجتماعی نیز به میدان نبردی برای این تعقیب تبدیل شده‌اند و کانال‌های اختصاصی اطلاعات مربوط به ایگناتووا و کلاهبرداری وان‌کوین را منتشر می‌کنند به امید اینکه سرنخ‌های جدیدی به دست آورند.

نبرد برای عدالت

دستگیری ایگناتووا فرصتی برای پایان دادن به درد قربانیانی است که در طرح وان‌کوین دارایی های خود را از دست دادند. اجرای عدالت برای قربانیان ایگناتووا همچنین هشداری برای سایر کلاهبرداران دنیای ارزهای دیجیتال است.

درست است ملکه ارزهای دیجیتال در حال حاضر ناپدید شده است، اما با فشار بر سایر همکاران او و یک جایزه قابل توجه، احتمال پیدا شدن او بیشتر میشود.

ترجمه شده توسط مجله خبری نیپوتو

منبع : https://nipoto.com/mag/crypto-queen-wanted-us-raises-reward-to-5-million-for-onecoin-mastermind

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن