تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2023-11-27
چگونه تعامل پیج اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟ رویا استودیو
استفاده از راهکارهایی مانند نظرسنجی از مخاطبان، انتشار مطالب جذاب و کاربردی و انتشار منظم پست و استوری مسیر رشد پیج را در این پلتفرم برای شما هموار خواهد کرد. کلید موفقیت در اینستاگرام، جلب توجه مخاطبان و برقراری ارتباط موثر با آنهاست. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای تبلیغات و جذب مخاطب است. با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم فرصتی بی نظیر برای برندها و کسب وکارها فراهم می کند تا با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام به مخاطبان هدف خود دست یابند. تبلیغات در اینستاگرام می تواند به افزایش آگاهی از برند جذب مشتریان جدید و افزایش فروش منجر شود.
آیا میخواهید تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید؟ آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا محصولات و خدمات خود را بفروشید؟ سپس باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. این مخاطبان افرادی هستند که احتمال بیشتری دارد با محتوای شما ارتباط برقرار کنند و به آن تعامل داشته باشند. همچنین همکاری با اینفلوئنسرهایمرتبط با حوزهی فعالیتتان نیز راهکار موثری برای افزایش آگاهی از برندتان و جذبفالوورهای جدید است. برای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما باید با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید. پاسخ به کامنتها، لایک کردن پستهای فالوورها و ارسال پیامهای خصوصی به کاربران میتواند باعث افزایش مشارکت و ارتباط عمیقتر با مخاطبان شما شود.
تبلیغات در اینستاگرام کار سادهای نیست و اگر میخواهید به نتیجهی مطلوب دست یابید، باید مهارت خود را در این کار افزایش دهید. یکی دیگر از عواملی که بر نرخ تعامل تأثیرگذار است، اشتراک و یا فوروارد کردن پستها و استوریها میباشد. اگر واقعاً میخواهید پیج خود را به اوج برسانید و درآمد زیادی از آن کسب کنید، یکی از بهترین راهکارها تولید محتوایی است که قابل اشتراک گذاری باشد.
اگر میخواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی میباشد. اما چنانچه محتوای اختصاصی تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این صورت شما این فرصت را دارید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید. از جمله بهترین تکنیکهای بازاریابی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، اعطای هدایا و جوایز ارزنده به مخاطبین فعال و مشتریان وفادار است.
برای اینکه از جدیدترین صداها و آهنگهای ترند باخبر باشید، باید اینستاگرام فارسی و غیر فارسی را دنبال کنید. خیلی وقتها آهنگهای ترند از تیکتاک شروع میشوند؛ پس بد نیست آنجا را هم زیر نظر داشته باشید. نام کاربری هم باشد مثل تصویر پروفایل بهراحتی برای مخاطب قابل شناسایی باشد و هم خیلی ساده در جستوجو پیدا شود. این سایتها برای پیدا کردن هشتگهای اصولی و درست بسیار موثر هستند. اینستاگرام یک رسانه بصری است؛ حتی اگر شما یک عکاس یا طراح گرافیک عالی نیستید، میلیون ها ابزار برای کمک به شما وجود دارد که به عکس خود کمی حس بدهید. شما می توانید عکس ها را مستقیماً در Hootsuite Compose ویرایش کنید و متن و فیلترهایی را به آن ها اضافه کنید.
۶. هدیه دادن به مشتریان
در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید. به عبارت دیگر، تعامل یا اینتراکشن همان مفهومیست؛ که بسیاری از کارشناسان بازاریابی شبکههای اجتماعی آن را به عنوان درگیری یا انگیجمنت اینستاگرام میشناسند. آنالیز تعامل در پستهای شبکههای اجتماعی، در نهایت به اندازهگیری انگیجمنت مربوط میشود. بررسی نرخ تعامل یا درگیری، کلید بهبود تلاشهای بازاریابی محتوای اینستاگرام شماست. تا از طریق تولید محتوا و مدیریت استاندارد اینستاگرام، اقدامات تعاملی مانند لایک کردن یا نظر دادن بر روی یک پست در شبکههای اجتماعی را افزایش دهند. ✅ بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام خرید تعامل، انتشار محتوای قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگهای هدفمند و سایر راههای معرفیشده در مقاله است.
با چند کلیک ساده، جدیدترین محصولات بازار را بیابید و آنها را به فروشگاه خود بیاورید. فرآیند واردات را به ما بسپارید تا با سرعت و اطمینان، محصولاتتان را به دست مشتریان برسانید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... تبلیغات پولی مثل میانبری است که شما را مستقیماً به مشتریان هدف میرساند.
- اگر به فعالیت پیجهای اینستاگرامی محبوب و پرطرفدار دقت کرده باشید، میبینید که عمدتا در قالب استوری و حتی پست باکسهای نظرسنجی را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارند. {
- با ایجاد میمهایی که با فرهنگ و علایق مخاطبان شما همخوانی دارد، میتوانید خنده و سرگرمی را به پیج فروشگاهی خود بیاورید و بهطور قابلتوجهی تعامل را افزایش دهید. |}
- پیج های اینستاگرامی برای رشد و سود بیشتر نیازمند افزایش نرخ تعامل پیج خود هستند. {
- در نتیجه، بیشتر با شما ارتباط خواهند داشت و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت. |}{
- خلاصه، هر حرفی که بتوانید خودتان، کارمندان یا مسئول شبکههای اجتماعی مستقیم با مخاطب بزند، نهفقط برای او جذاب است، بلکه باعث افزایش اعتماد مخاطب به شما میشود. |}
- در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” بهنظر میرسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند.
به عبارت سادهتر، هرچه فالوورهای واقعی یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسبوکار شانس بیشتری برای فروش و جذب مخاطب دارد. تا اینجا به صورت کامل درمورد نحوه تعامل در اینستاگرام و راهکارهای بالا بردن آن صحبت کردیم. حذف کردن فالوورهای فیک و روح از جهات مختلفی برای پیج سودمند هستند. هر چه فالوورها در پیج شما فعالتر باشند به افزایش میزان تعامل پیج کمک میکند. داشتن فعالیت منظم، محتوای مناسب و توجه داشتن به نظرات مخاطبین در فعال نگه داشتن مخاطبین پیج شما شدیدا موثر خواهند بود. پیدا کردن و تنظیم زمان مناسب برای انتشار محتوا میتواند یکی از اساسیترین عوامل در افزایش میزان تعامل در اینستاگرام باشد.
از ایدهها، خبرها و پیامهایی که از طرف مخاطبان برای شما ارسال میشوند، چشمپوشی نکنید و آنها را با بقیهی فالوورها به اشتراک بگذارید. این کار بقیه فالوورها را برای تعامل بیشتر با شما ترغیب خواهد کرد. بله صددرصد، هر چقدر میزان فالوورهای واقعی شما بیشتر باشد نرخ تعامل شما در اینستاگرام به طبع با انجام راهکارهای گفته شده بیشتر خواهد شد. مدیریت و پرسنل لاین استور تمام تلاش خود را درجهت ارائه بهترین خدمات شبکه های اجتماعی و محصولات آموزش شبکه های اجتماعی مینمایند و از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد. ایده آل ترین نرخ تعامل با توجه به میزان فالور پیج شما سنجیده می شود که برای مثال پیجی که بین 5 تا 20 هزار فالور دارد، میانگین نرخ تعامل آن پیج حدود 2.43 % می باشد. ویدئو ها در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام بیش از دو برابر عکس ها کامنت دریافت می کنند ، با وجود اینکه عکس ها بیشتر از ویدیوها لایک می گیرند.
اینستاگرام بهعنوان بهترین شبکه اجتماعی برای تعامل با کاربران شناخته میشود. ویدیوها و تصاویر منتشرشده در این پلتفرم در صورت برخورداری از بعضی ویژگیها، در زمان بسیار کوتاهی نظر مخاطبان را به خود جلب میکنند. این اتفاق به افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. استفاده از جزئیات در محتواهای تصویری مثل عکس و فیلم، کاربردیترین روش جذب مخاطبان است. در این مقاله مباحثی مانند نرخ تعامل و نحوه محاسبه آن، تاثیر افزایش تعامل بر رشد کسبوکار و بهترین روشهای جذب مخاطب را بررسی کردهایم. پس اگر میخواهید بازدید پستهای خود را افزایش دهید، با ما بمانید.
بعضی خلاقیت را فقط در ابتدای ریلز به کار میبرند و قلابی عجیب و نامتناسب با بقیهٔ ویدئو برای آن انتخاب میکنند که باعث جلب توجه مخاطب میشود. برای مثال، ویدئو را با رندهکردن هویج روی کاپوت یک ماشین گرانقیمت شروع میکنند. صداها و آهنگهای ترند اینستاگرام شما را به اکسپلور کاربران میبرد؛ ولی محتوایی که بدون هیچ خلاقیتی، کار دیگران را تقلید کند، ارزشی ایجاد نمیکند و به یاد نمیماند. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته میشود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. بودجه تبلیغات پولی عامل مهمی در تعیین جایگاه و مدت زمان نمایش تبلیغ شما است. هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود.
گزینه های دیگر مانند لایک، ذخیره سازی و اشتراک گذاری روی هم رفته ۳۰ درصد تاثیر می گذارند. بهجای اینکه دائما به تولید محتوا مشغول باشید، میتوانید محتواهای تولیدشده توسط کاربران را با اجازه آنها بهاشتراک بگذارید. این استراتژی یکی از محبوبترین روشهایی است که به بالا رفتن تعامل اینستاگرام منجر میشود.
تاثیر شِیر در نرخ تعامل اینستاگرام
در دوره جامع ادمینی دیدوگرام، همه چیزهایی که برای مدیریت حرفهای و رشد واقعی پیجتان نیاز دارید، قدمبهقدم آموزش دادهایم. قدردانی از نظرات کاربران و شرکت در مکالمات باعث می شود که دنبال کنندگان احساس کنند دیده و شنیده می شوند. پیج اینستاگرام خود را در هر کجا که می توانید به اشتراک بگذارید؛ در بیو توییتر ، امضای ایمیل، در خبرنامه ها، سایت و … .
از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است. همچنین نظرات مخاطبان اطلاعات بسیار سودمندی را به شما خواهد داد که برای تولید محتوا ایده های جدید تر و کاربر پسند تری را به دست آورید.
{محتوای جدید بسازید
|}مثلاً یک مؤسسه کنکوری میتواند تبلیغات خود را برای افراد ۱۷ تا ۱۹ ساله هدفگذاری کند تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات پولی خود داشته باشد. در این روش، تبلیغات با موضوعات مرتبط با محتوای سایت نمایش داده میشوند. مثلاً وقتی کاربری مشغول خواندن یک مقاله درباره طرز تهیه غذای موردعلاقهاش است، تبلیغهایی درباره ظروف آشپزخانه، قابلمههای باکیفیت و سوپرمارکتهای آنلاین برای خرید مواد غذایی مشاهده خواهد کرد. اگر به دنبال بهبود عملکرد تبلیغات خود در اینستاگرام هستید می توانید از خدمات مشاوره رایگان ما در تارنما استفاده کنید. تیم متخصص ما آماده است تا با ارائه راهکارهای مناسب به شما در دستیابی به اهداف تبلیغاتی تان کمک کند.
احتمال بیشتری دارد که با مخاطبان خود همگام بمانند و آنها را بیشتر درگیر کنند. ترندهایی مانند صداهای خاص، آهنگها، رقصها و… برای افزایش اینتر اکشن در ریلها رایج هستند. چه کسی دوست ندارد جایزهای برنده شود؟ قرعهکشیهای اینستاگرام مسیری جذاب، برای صاحبان کسبوکار جهت جذب مشتریان جدید و بالقوه در عین ایجاد هیجان است. شما چه روشهایی برای افزایش تعامل در اینستاگرام سراغ دارید؟ در بخش کامنتها بنویسید. تولید محتوای باکیفیت فقط با شناخت درست و عمیق پرسونای مخاطب امکانپذیر میشود. نیاز است که بدانید نقاط درد مخاطب چیست، به چه چیزهایی نیاز یا علاقه دارد و در محتوای خود با کمک خلاقیت به آن پاسخ دهید.
از تعدادی ازشبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و یوتیوب برای تبلیغ محتوای پست های شبکههای اجتماعی دیگر خود، مانند اینستاگرام استفاده کنید. در نتیجه، ترافیک بیشتری در صفحه های شبکه اجتماعی خود خواهید داشت و به دلیل این افزایش ترافیک، افراد بیشتری صفحه شما را دنبال خواهند . برای افزایش مستمر تعامل در اینستاگرام، تجزیهوتحلیل دقیق عملکرد صفحه و محتوای منتشرشده ضروری است. با استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام، میتوانید دادههایی مانند میزان تعامل، زمانهای اوج فعالیت مخاطبان، نوع محتوای پربازده و دیگر متریکهای مهم را بررسی کنید. با تحلیل این دادهها، نقاط قوت و ضعف محتوای شما مشخص میشود و میتوانید استراتژیهای خود را برای تولید محتوای جذابتر و هدفمندتر بهینه کنید.
همان طور که میبینید بازدید چند ویدیوی اول میلیونی است و به دنبال همان هم تعداد لایکها، کامنتها و اشتراکگذاری بهشدت بالاست. بهعلاوه، ریلز یکی از ۴ بخش اصلی منوی اینستاگرام را به خود اختصاص داده و مخاطب بهراحتی درون رودخانهٔ بیانتهایی از آن سر میخورد. همچنین، ابزار قدرتمند صدا را دارد که باعث ترندشدن و دیدهشدن ویدئوها میشود. آهنگها و صداهای مختلف هرچند وقت یک بار کل اینستاگرام را پر میکنند. برای مثال، اگر عبارت “کفش کتانی“ را جستجو کنید، میتوانید محصولات مختلف در این بخش از نتایج گوگل مشاهده کنید.
قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمیکنند. بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. تبلیغات پولی به هر نوع تبلیغی گفته میشود که شما برای دیدهشدن کسبوکار خود هزینه پرداخت میکنید. با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید.
تا چند سال پیش، تبلیغات در اینستاگرام بیشتر به صورت دستی و از طریق صفحات مختلف انجام میشد. اما در یکی دو سال اخیر، ابزار Promote به اینستاگرام اضافه شده که واقعاً کمک بزرگی به افزایش تعامل صفحات کرده است. این ابزار به شما این امکان را میدهد که با پرداخت هزینه، پستهای خود را به میلیونها کاربر نمایش دهید و آنها را به صفحه خود جذب کنید.
هرچه کپشن طولانیتر باشد، مخاطبین بیشتر با محتوای پیج شما آشنا خواهند شد. همین عامل، باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما میشود. بسیاری از افرادی که از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند، برای کسب اطمینان از اعتبار پیجهای فروشگاهی به قسمت بایو اکانتها سر میزنند. درج آدرس وبسایت و دیگر شبکههای اجتماعی بههمراه اطلاعات کامل پیج در این بخش به افزایش اعتماد کاربران، افزایش دنبالکنندگان و افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام منجر میشود. نظرسنجی از مخاطبان در استوریها یک روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است.
برای آشنایی بیشتر با این نوع از تبلیغات پیشنهاد میکنیم مقاله تبلیغات بنری چیست؟ را مطالعه فرمایید. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسبهای Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر میشوند. یک مقاله با 170 تا ایده جذاب و متنوع استوری، برایتان آماده کردیم. به طور معمول، هر چه فالوورها بیشتر باشد، تعامل هم کمتر خواهید بود. مطمئن شوید که توضیحات شما با محتوای تصویر یا ویدیو همخوانی دارد. مطمئناً ایدههای زیادی برای بازی اینستاگرامی اختصاصی خودتان پیدا خواهید کرد.
به یاد داشته باشید که محتوای شما باید منحصر به فردباشد و در میان انبوه پستهای اینستاگرام، خود را متمایز کند. سعی کنید در کپشن هر پست حداقل از 8 هشتگ استفاده کنید؛ اگر از هشتگهای منحصر بهفرد استفاده کنید میتوانید برند خود را محبوبتر و معروفتر کنید. برخی سایتها وجود دارند که میتوانند شما را در پیدا کردن هشتگهای مناسب در راستای کسبوکارتان کمک کنند. الگوریتم اینستاگرام تلاش می کند تا محتوایی را به کاربر نمایش دهد که بیشترین مطابقت را با علایق وی داشته باشد. همچنین تلاش می کند تا محتوایی را که بیشترین پتانسیل برای تعامل کاربر را داشته باشد، در فید و اکسپلور به کاربر نمایش دهد.
بهعلاوه کاربران از طریق ارسال استوریهای سرگرمکننده برای دوستان و آشنایان خود، به افزایش نرخ بازدید از پیج شما کمک میکنند. همچنین، کیفیت محتوا از نظر بصری و نوشتاری، تأثیر مستقیمی بر جذب مخاطب و افزایش تعامل دارد. محتوای جذاب و مفید، باعث میشود مخاطبان شما پستهای شما را لایک کنند، کامنت بگذارند و آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
جالب است بدانید که پست های شما در اینستاگرام فقط به 30 درصد از فالورهای شما نشان داده می شود. حال اگر این 30 درصد تعامل خوبی با آن پست برقرار کنند، امکان این که این پست به درصد بیشتری از فالورهای شما نمایش داده شود، وجود دارد. پس تلاش کنید که با گذراندن آموزش اینستاگرام برای بهبود اینگیجمنت ریت پیج تان برنامه ریزی مناسبی انجام دهید. مسابقه یکی دیگر از راه های عالی برای نمایش برند شما است.روش های مختلفی برای برگزاری یک مسایقه در اینستاگرام وجود دارد . با مطرح کردن سوال و درخواست پاسخ صحیح میتوانید در انتها یکی از محصولاتتان را به رایگان در اختیار کاربران قرار دهید .
این پستها در پیج هر ۲ نمایش داده میشود و تعداد لایک، بازدید و کامنت برای هر ۲ حساب میشود. وقتی پست مشترک میگذارید، میتوانید خلاقیت و نوآوری خود را روی هم بگذارید و فالوورهای خود را با محتوا یا شکلی جدید هیجانزده کنید. با افزایش تعامل استوری اینستاگرام، استوری شما جلوتر از دیگر فالووینگهای مخاطب قرار میگیرد و بیشتر دیده میشود. یادتان باشد استوری بار بزرگی از ارتباط با مخاطب و تبدیل او به مشتری را به دوش میکشد.
این سایت