ترفندهای سئو به صورت تخصصی

32 تا از بهترین تکنیک های سئو در 2024 ترفند های مهم سئو

تصمیم گرفتیم تا به درخواست بازدید کنندگان سایت، بخش مجزایی برای آموزش رایگان در نظر بگیریم تا شما وبمستران عزیز به صورت کاربردی با جدیدترین تکنیک های روز سئو در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید. در این آموزش رایگان سئو سعی شده است تا کلیه نکات مربوط به سئو سایت که مورد نیاز وبمستران می باشد، به صورت خلاصه و کاربردی برای شما دوستان عزیز ارائه گردد. آخرین راهکار از روش های سئو در سال 2024 که گوگل ارائه داده است کلمات کلیدی Creative Seed می باشد. شما ترافیک موتورهای جستجو را سریعتر دریافت خواهید کرد… و در نهایت، صفحه را برای بیش از یک عبارت رتبه بندی می کنید. به عنوان مثال، وقتی به موضوعاتی در مورد “لینک سازی” نگاه کردیم، متوجه عباراتی مانند “استراتژی محتوا” و “استراتژی های محتوا” شدیم.اینها کلمات کلیدی هستند که ما هرگز به تنهایی به آنها فکر نمی کردیم. افزونه های سئو به شما کمک می کنند تا با کیفیتی بالا مطالب خود را تولید و منتشر کنید و در رأس نتایج جستجو قرار بگیرید.

کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. هیچ کس آنطور که شما از کسب‌ و کارتان اطلاع دارید اطلاعی ندارد، پس محتوایی کاربردی بنویسید و به‌نفع سئو خودتان عمل کنید. اگر اینطور نیست حداقل می‌توانید درمورد اخباری که به کسب‌ و کارتان مربوط است بحث کنید و ببینید چه نوع لیستی و یا پست‌های مفیدی را می‌توانید با این کلمات کلیدی تولید کنید. سئو در بهینه‌ سازی وب‌ سایت غیر قابل انکار است و تولید محتوای سئو یکی از مهارت‌های های مهم و البته بسیار زمان ‌بر در حوزه سئو سایت است. سئو محتوا یکی از مهارت‌هایی است که ضمن داشتن دانش لازم، نیازمند تمرین بسیار نیز هست، زیرا در حوزه بازاریابی محتوا شما باید دو مهارت نویسندگی و اصول فنی سئو را همزمان به کار بگیرید.

اما در پینترست می‌توانید بدون اینکه کار اسپم کنید، ده‌ها بار برای یک صفحه سایتتان بک‌لینک بسازید. ساخت بک لینک با شبکه‌‌های اجتماعی یکی از آسان‌ترین روش‌های ساخت بک لینک است. کافی است در شبکه‌‌های اجتماعی مختلف اکانت بسازید و لینک صفحات سایتتان را به اشتراک بگذارید. همیشه گفته‌ام لوکال سئو یکی از فرصت‌های سئو برای کسب و کارهای آنلاین نوپا است. متاسفانه بحث لوکال سئو خیلی در ایران جا نیفتاده و خیلی‌ها از این فرصت استفاده نمی‌کنند. من در مقاله آموزش اسکیما به صورت کامل این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ام اما خیلی خلاصه نکاتی را در ادامه عرض می‌کنم.

استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs، Google Keyword Planner و Moz به شما در شناسایی و اولویت‌بندی این کلمات کمک می‌کند. با اصلاح و به‌روزرسانی پست‌های قدیمی و افزودن اطلاعات جدید، می‌توانید محتوای خود را دوباره در معرض دید کاربران قرار داده و رتبه آن را در نتایج جستجو بهبود دهید. افزودن نقل‌قول‌ها و منابع معتبر به محتوا یکی از مهم ترین تکنیک های سئو و نشان دهنده تخصص شما در آن حوزه است. این کار باعث می‌شود اعتبارتان، در بررسی‌های الگوریتم E-A-T افزایش پیدا کرده و سایت شما رتبه بهتری کسب کند. تحلیل عملکرد رقبا در کلمات کلیدی، لینک‌سازی و استراتژی‌های محتوایی می‌تواند دیدگاه بهتری نسبت به بازار به شما بدهد.

در دنیای رقابتی امروز، داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست و موفقیت در فضای آنلاین نیازمند استراتژی های هوشمندانه و به روز است. آمارها نشان می دهد که بیش از 90 درصد تجربه های آنلاین کاربران با یک جستجوی ساده در گوگل آغاز می شود و این موضوع اهمیت سئو را بیش از پیش نمایان می کند. در این مقاله جامع، قصد داریم 8 ترفند کاربردی و اثبات شده سئو را معرفی کنیم که می توانند تحولی اساسی در عملکرد سایت شما ایجاد کنند. بررسی نرخ کلیک یا همان نرخ (CTR) یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما باید انجام دهید. شما باید بدانید که چند نفر بعد از دیدن نتایج جستجوی شما روی آن کلیک می کنند.

با استفاده از لینک‌های داخلی در سایدبار، می‌توانید صفحات خاصی را برجسته کرده و رتبه آن‌ها را در نتایج جستجو تقویت کنید. استفاده از برچسب‌ها (Tags) اگرچه به دسته‌بندی محتوا کمک می‌کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد آن‌ها می‌تواند منجر به ایجاد محتوای تکراری و کاهش رتبه سایت شود. به جای تمرکز روی برچسب‌ها، بهتر است از دسته‌بندی‌های اصلی استفاده کنید و ساختار محتوای خود را بهینه کنید. کلمات کلیدی Creative Seed کلمات و عبارات جدید و خلاقانه‌ای هستند که می‌توانند به جذب مخاطبان جدید و کاهش رقابت کمک کنند. این کلمات معمولاً از طریق تحلیل بازار و درک بهتر نیازهای کاربران ایجاد می‌شوند و به شما کمک می‌کنند در میان رقبا برجسته شوید.

سئو (SEO) مخفف "بهینه‌سازی موتور جستجو" هست و به مجموعه‌ای از کارها گفته می‌شه که باعث می‌شه پست‌های وبلاگی تو توی گوگل رتبه بالاتری بگیرن و دیده بشن. اگه پستت برای سئو بهینه نباشه، ممکنه خیلی از کاربران بهش دسترسی پیدا نکنن. اما کلمه کلیدی "بهترین قفس برای توله سگ‌ها" هم هدف تراکنشی داره و هم تجاری. برای این کلمه، گوگل یه راهنمای مقایسه‌ای و پست‌های لیستی از بهترین قفس‌ها رو نشون می‌ده، به‌علاوه، فیلترهایی هم کنار صفحه هست که می‌تونی براساس اندازه، ویژگی‌ها، یا قیمت قفس‌ها جستجو رو محدود کنی. یه پست سئو عالی ممکنه برای صدها عبارت جستجو رتبه بگیره، ولی کلمه کلیدی اصلی می‌شه شالوده استراتژیت (و بقیه نکاتی که تو این مقاله می‌خونی).

همچنین، با توجه به اهمیت روزافزون موبایل، سایت شما باید برای تمام دستگاه ها بهینه شده باشد و تجربه کاربری یکسانی را ارائه دهد. اگر از وب سایت‌های قابل اعتماد و معتبر بک لینک بگیرید، می‌توانید اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و حتی موتورهای جستجوگر گوگل را برای نمایش دادن وب سایت خود بهینه‌ سازی کنید‌. این تکنیک یکی از راه‌های افزایش سئو است که در پیشبرد اهداف سایت و رسیدن به موفقیت آن نقش موثری ایفا می‌کند. بنابراین سئو محلی یک میانبر برای کسب و کارهای کوچکی است که نمیتوانند با بزرگان حوزه خودشان رقابت کنند. اگر قصد دارید سئو محلی را با تمام جزئیات در سایتتان رعایت کنید، مقاله آموزش سئو محلی در فرین آکادمی را بخوانید.

آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامه‌نویسان و طراحان سایت باشد. خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدن موتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. و این محتوای متنی اضافی می تواند به شما در رتبه بندی کلمات کلیدی مورد نظر کمک کند. زمانی که در مطلب خود از لینک های داخلی استفاده می کنید، در حقیقت کاربران را وادار می کنید که از سایر بخش های سایت شما نیز دیدن کنند و این تعامل کاربران با محتوای شما را افزایش می دهد. ممکن است بسیاری از پست‌های بلاگ سایت قدیمی یا منسوخ شده باشند، از این رو به روزرسانی صفحات قدیمی یکی دیگر از ترفندهای سئو به شمار می‌رود که تاثیر بسزایی در افزایش رتبه صفحات دارد. بروز رسانی صفحات قدیمی سایت شامل افزودن لینک‌های خارجی بیش‌تر، اضافه کردن محتوا، افزایش خوانایی متن و سایر موارد دیگر می‌شود.

از طریق گوگل، لینکدین یا سایر شبکه های مجازی می توانید این کار را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم آموزش نکات سئو را به طور کامل بیان کنیم؛ با ما همراه باشید. به روزرسانی‌های اصلی و اصلاحات الگوریتم همیشه و غالباً غیرمنتظره است؛ سایت‌ها یا خود را با الگوریتم جدید منطبق کرده و سود می‌برند یا جریمه خواهند شد. جستجوهایی با کلمات طولانی که شامل ۶کلمه یا بیشتر باشند، بیش از سایر عبارت‌ها در قسمت featured snippets گوگل نشان داده می شوند. کافی ست یکی از مطالب قدیمی خود را انتخاب و با بروزکردن آن مطلب، افزایش طول مطالب از لحاظ تعداد کلمات، آپلود عکس های جدید، تاثیردیدن شدن آن مطلب را در سایت تان مشاهده کنید.

در واقع تکنیک های سئو، باید با استراتژی بلند مدت سئو سایت شما در یک راستا باشند. در غیر این صورت لطمه‌ای که از این روش‌ها می‌خورید بیشتر از سود آن است. خیلی از افراد وقتی پروسه سئو سایت را آغاز می‌کنند و متوجه می‌شوند سئو یک پروسه بلندمدت است، به دنبال روش‌هایی می‌گردند که کمی سریع‌تر به نتیجه برسند. قطعا محتوایی حتی 100 کلمه ای خیلی بهتر از این است که هیچ محتوای جدیدی نداشته باشید. موتورهای‌جستجو به بلاگ‌ها و مقالات طولانی‌تر اولویت بالاتری می‌دهند.

این فرآیند شامل شناسایی صفحات ضعیف‌تر وب‌سایت شما و ایجاد پیوندهای داخلی و خارجی برای تقویت آن‌ها می‌باشد. با لینک‌دهی از صفحات با اعتبار بالاتر به این صفحات کم‌اعتبار، می‌توانید اعتبار آن‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را در نتایج جستجوی گوگل بهتر کنید. این کار باعث می‌شود موتورهای جستجو، این صفحات را به عنوان محتوای معتبرتر شناسایی کنند و در نتیجه، ترافیک بیشتری به آن‌ها هدایت شود. به راحتی می‌توان با تعیین کلمات کلیدی اصلی و عبارات مرتبط با برند، محصولات یا خدمات از طریق تولید محتوای اصولی، کاربران زیادی را جذب نمود و ترافیک وب سایت را به طور چشمگیری افزایش داد. برای دیده شدن در سرچ گوگل، باید سایت خود را با استفاده از تکنیک‌ های سئو بهینه‌سازی کنید. این کار شامل تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوای با کیفیت، بهینه‌سازی فنی سایت و دریافت بک‌لینک‌های معتبر است.

چنانچه قصد شرکت در دوره‌های آموزش سئو و آموزش تولید محتوا را دارید، همین حالا دوره‌های مد نظر خود را انتخاب کرده تا مهارت‌های خود را ارتقا داده و سئو را به صورت اصولی و با تکنیک‌های سئو کلاه سفید انجام دهید. در مقابل رقیب شما روی کلمه “ساخت سایت فروشگاهی” وب سایت خودش را سئو کرده و علاوه بر بازدید بالا، نرخ تبدیل خوبی هم از این عبارت دارد. در این حالت شما میمانید و مقدار زیادی هزینه سئو که هیچ بازخوردی برایتان نداشته اند. شما با کمک پیاده سازی سئو محلی در وب سایتتان میتوانید مخاطبانی را جذب کنید که احتمال تبدیل شدنشان به مشتری و خریدار به شدت زیادتر است. علاوه بر این با پیاده سازی این روش سئو، تعداد بسیار زیادی مخاطب جدیدی را جذب میکنید که تا قبل از این جذب وب سایت رقبای شما میشده اند.

اگر متوجه شدید که حجم بالایی از بازدیدکنندگان بالقوه به نتایج صفحه شما نگاه می کنند، اما نمی توانند پرش کنند، سئوی شما نیاز به کار دارد. این موضوع زمانی رخ می دهد که بازاریابان به مشتریان شور و شوق داشته باشند. خب حالا سوال اینجاست که نوشتن برای کاربران به چه معناست؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. زمانی که تمرکز اصلی خود را بر روی کاربران قرار می دهید، قادر خواهید بود محتوای مفید و ارزشمندی بنویسید که برای موتورهای جستجو نیز بسیار با ارزش است. یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوکل الگوریتم Helpful content است که محتوای شما را از چندین جنبه مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین باید عناوین متقاعد کننده، توضیحات متا و سرفصل هایی بنویسید که توجه کاربر را به خود جلب کند. در نتیجه بهتر است در وهلع اول برای پاسخ دادن به سوال مخاطب بنویسید و بعد بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو را در نظر بگیرد. قبلاً می‌توانستید از یک کلمه هر تعداد که می‌خواهید در محتوا جا بدهید و تکرار آن نشان از صحیح بودن محتوای شما بود. اما به مرور زمان این رویکرد باعث تولید محتوای اسپم و جریمه شدن سایت‌ها توسط الگوریتم‌های گوگل شد. امروزه شما باید تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید، از تنوع زیادی از کلیدواژه‌ها استفاده کنید و آن‌ها را به‌طور طبیعی در متن قرار دهید.

چیزی که ممکن است متوجه نباشید این است که وبلاگ نویسان در جایگاه شما این لیست ها را در قالب “بهترین” پست های وبلاگ برای شما ایجاد می کنند. گوگل صفحه شما را تا حدی بر اساس کیفیت و ارتباط لینک های خروجی آن صفحه ارزیابی می کند که اگر به آن فکر کنید کاملاْ منطقی به نظر می رسد. صفحاتی که به آنها پیوند می‌دهید، موضوع صفحه وب شما را منعکس می‌کنند و صفحاتی که به منابع مفید پیوند می‌دهند نیز نسبت به صفحاتی که فقط به مطالب خودشان پیوند دارند، از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. البته این مقاله بدرد هر کسی که بخواهد از طریق محتوا مارکتینگ کند می خورد. برای خرید هاست وردپرس از میزبان فا که می توان آن را بهترین هاست وردپرس ایران دانست می توانید به صفحه زیر مراجعه نموده و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

حتی متخصصان سئو که تمام زندگی خود را وقف تعیین معیارهای رتبه بندی می کنند، به هیچ عنوان نمی توانند در این مسیر به قطعیت کامل برسند. بنابراین همیشه از آخرین اخبار و بهترین شیوه ها در کار خود اطلاع داشته باشید. وبلاگ های مختلف را دنبال کنید و به دنبال جدیدترین ها باشید تا پیشرفت کنید. هرچقدر که زمان می گذرد سایت شما پرمحتواتر می شود و دست شما هم بازتر خواهد شد. پست های خود را تحلیل کنید و سعی کنید پست های ترکیبی و باکیفیت تولید کنید. برای عقب نماندن از دنیای داغ سئو و ارتقای استراتژی های خود، رقبا را حسابی بشناسید و تمام فعالیت هایشان را رصد کنید.

زمانی که در حال ایجاد محتوای مفید و لینک دادن به سایت های معتبر و قابل اعتماد هستید، متوجه خواهید شد که بیشتر افراد نیز به صورت طبیعی به شما لینک داده اند. بر اساس مطالعات داخلی گوگل، زمانی که صفحه ای به کندی بارگذاری می شود، بازدید کنندگان زمان بسیار کمی را در آن سایت سپری می کنند و سعی می کنند خیلی زود سایت را ترک کنند. از سوی دیگر، صفحاتی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهند و می توانند تجربۀ کاربران را بهبود بخشند در حالیکه مزایای دیگری نیز به همراه خواهد داشت. دلیل دیگری که اهمیت زیادی دارد این است که قرار دادن ویدئو و پادکست در سایت باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند این امر تاثیر قابل توجهی بر سئوی سایت شما دارد. یک از فاکتورهای مهمی که جزو تکنیک های سئو محسوب میشود و تاثیر خیلی زیادی بر بهینه کردن سرعت وب سایت دارد یکی از این بخش‌ها مربوط به قالب وب‌سایت است. اگر وب سایت شما در حوزه موزیک کار میکنه باید از سایت های مرتبط یعنی در دسته موزیک لینک دریافت کنه تا تاثیر خودش رو به خوبی روی سئوی سایت شما بزاره.

این نظرات نه تنها اعتبار کسب و کار شما را افزایش می دهند، بلکه به موتورهای جستجو نیز نشان می دهند که شما یک کسب و کار فعال و معتبر در منطقه هستید. برای چندمین بار باز هم تأکید می کنیم که محتوای کاربرپسند می تواند به بهبود عملکرد سئو و جذب کاربران سایت شما کمک کند. به طور کلی هرچه سایت شما به زمان کمتری برای بارگذاری نیاز داشته باشد، سرعت آن برای کاربران بیشتر خواهد بود. با کوچک کردن، فشرده سازی تصاویر و ذخیره آن ها با فرمت هایی مثل Webpe می توانید در فضا و زمان صرفه جویی کنید و سرعت سایت تان را تا حد زیادی افزایش دهید. شبکه توزیع محتوا بخش ضروری و یک برنامه فوق حرفه ای و مدرن است که به مدیریت، مسیریابی ترافیک وب سایتو در نتیجه کاهش سرعت سایت کمک می کند. محتوایی که شما در گوشی های خود، در هر وب سایت یا برنامه های مجازی مشاهده می کنید به احتمال خیلی زیاد با استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CDN ارائه می شود.

نکته مهم این است که این ترفندها باید به صورت یکپارچه و در قالب یک استراتژی جامع اجرا شوند. موفقیت در سئو نیازمند ترکیبی هوشمندانه از دانش فنی، خلاقیت و درک عمیق از نیازهای کاربران است. این داده ها می توانند شامل رفتار کاربران، الگوهای جستجو، نرخ تبدیل، و بسیاری معیارهای دیگر باشند. با تحلیل این داده ها می توانید درک بهتری از نیازها و ترجیحات مخاطبان خود پیدا کنید و استراتژی سئو خود را متناسب با آن تنظیم کنید. جستجوی صوتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و پیش بینی می شود تا سال 2025 بیش از 50 درصد جستجوها به صورت صوتی انجام شود.

اگر پستی را در گذشته منتشر کرده اید که برای کاربران امروزی مناسب و مرتبط نیست (به خصوص به خاطر تغییر در گوگل)، به جای نوشتن محتوای جدید سعی کنید این پست را بازنویسی و به روز کنید. با استفاده از این روش می توانید بک لینک ها، اشتراک های اجتماعی و سایر معیارهای تعاملی موجود در سایت را به دست آورده و حفظ کنید. در همین راستا، توضیحات متای تکراری می تواند شما را به دردسر بیندازد. اگر بتوانید از این مورد خودداری کنید، قادر خواهید بود تجربه کاربری مفیدی فراهم کنید. موضوعاتی که در سایت شما وجود دارد ممکن است کاملا با هم متفاوت باشند. اگر از کاربران وردپرس هستید، می توانید مشکل توضیحات متای تکراری را با نصب افزونه هایی همچون All-In-One-SEO Pack و Yoast حل کنید.

تجربه کاربری خوب باعث می‌شود کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و به صفحات مختلف سر بزنند. طراحی ساده و کاربرپسند، بهبود ناوبری و ارائه محتوای مفید و مرتبط از جمله عواملی هستند که به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند. یکی از تکنیک های سئو و فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها، سرعت بارگذاری صفحات است. بهینه‌سازی کدها، فشرده‌سازی تصاویر، استفاده از شبکه‌های توزیع محتوا (CDN) و فعال‌سازی کش مرورگر برخی از تکنیک های سئو برای افزایش سرعت سایت هستند. استفاده از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Ahrefs و SEMrush به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت خود را پیدا کرده و آن‌ها را بر اساس میزان رقابت و حجم جستجو اولویت‌بندی کنید. عواملی مانند زمان پاسخگویی سرور، بهینه سازی تصاویر، مینیفای کردن کدها، استفاده از CDN و کش کردن مناسب همگی در سرعت سایت نقش دارند.

اگه از هدینگ‌های مرتبط و منظم استفاده کنی، شانس رتبه گرفتن کلمات کلیدی ثانویت بیشتر می‌شه. استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت، محتوای پست رو جذاب‌تر می‌کنه و می‌تونه به رتبه بهتر کمک کنه. استفاده از انواع رسانه‌ها همچنین یه راه خوب برای شکستن متن‌های بلند و یکنواخت محسوب می‌شه و می‌تونه تجربه کاربری بهتری ارائه بده که به‌طور غیرمستقیم روی سئو هم تاثیر داره. اگه دنبال ایده‌های بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی هستی، برو به بخشی که نوشته "ببین رقبات چطوری از کلمات کلیدی هدف استفاده می‌کنن". روی "نمایش بیشتر" زیر هر مورد کلیک کن تا محتوای بیشتری ببینی و ازشون ایده بگیری.

با مراجعه به صفحهٔ نقشه راه یادگیری می‌توانید نقشه راه‌های مختلف را ببینید و با دوره های متنوع متمم آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوه‌های قدرتمند برای هزینه کردن بی‌فایده‌ی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری